عكاسي از كودكان

آتليه عكس كودك ،عكاسي دوران بارداري،عكاسي مادر و فرزند،عكس نوزادي و عكاسي از كودك،آتليه تخصصي كودك

عكاسي از كودكان

۳ بازديد
_DSC4445.NEF
عكاسي كودك

رخداد‌ها و روزهاي خاصي وجود خواهند داشت كه شما به عنوان والدين دوست داريد جاودانه بمانند. اگر يك اتفاق گروهي باشد نياز داريد كه كودك خود را از درون جمعيت بيرون بكشيد. اگر مقدور است از يك لنز تله فوتو با قابليت زوم كردن، استفاده كنيد. لنز را آماده نگه داريد تا زماني كه فرزند شما در مركز كادر قرار بگيرد. پس زمينه را با انتخاب يك عمق ميدان (DOF) كم از فوكوس خارج كنيد. براي ثبت حركات سريع او، دوربين را در حالت ورزشي قرار دهيد و يك سري عكس بگيريد.
۲
معصوميتشان را به تصوير بكش
[photographing-children-2]

معصوميت يكي از ويژگي‌هايي است كه با كودكي همراه است – چرا ثبتش نكنيم؟ بگذاريد فرزندتان بازي كند يا راجب چيزي با او صحبت كنيد كه به فكر فرو رود. مي‌توانيد از او بپرسيد به بامزه‌ترين جوكي كه به ذهنش مي‌رسد فكر كند يا بپرسيد آيا رازي دارد يا خير. عمق ميدان را كم انتخاب كنيد تا فوكوس را روي كودك قرار دهيد و سرعت شاتر را مناسب با آن انتخاب كنيد.
۳
بي ريا عكس بگير
[photographing-children-3]

بچه‌ها مملو از احساسات و خلاقيت هستند. از چيز هاي روزمره عكس بگيريد اما به جاي اينكه از او بخواهيد ژست بگيرد، بگذاريد راحت باشد و در شرايطي كه به او خوش مي‌گذرد و كارهاي عادي انجام مي‌دهد از او عكس بگيريد؛ مثلا بازي كردن در حمام پر از كف و حباب باعث شيطنت و خوش گذشتن به او مي شود. اگر نور محيط خانه كم است، از فلاش استفاده كنيد تا هم نور كم را جبران كنيد و هم حركات را بهتر ثبت كنيد. دقت كنيد اگر محيط شما پر از اشياي بازتاب دهنده نور و سفيد باشد، نور فلاش به شكل دايره اي سفيد رنگ روشن در پس زمينه عكس مي افتد.
۴
در مراسم خاص عكس بگيريد
[photographing-children-4]

مراسم و تعطيلات خاص متعددي وجود دارند كه فرصت مناسبي براي عكس گرفتن هستند و تكرار اين عكس‌ها در هر سال رشد كودك شما را نشان خواهد داد. براي رخدادي مثل هالووين كودكان خود را لباس بپوشانيد و از يك پس زمينه با مزه استفاده كنيد– مثلا ديوار قرمز با يك تارعنكبوت مصنوعي. از فلاش و عمق ميدان كم بهره بگيريد تا فوكوس روي چهره كودك باشد.
۵
عكس گروهي بگيريد
[photographing-children-5]

هميشه روزهاي خاصي وجود دارند كه مايليد آن ها را ثبت كنيد، مثل اولين سفر مدرسه‌اي يا اولين باري كه مي توانند با دوستانشان بيرون بروند. اگر با يك نوجوان سر و كار داريد، به سرعت دست به كار شويد و آنها را مجبور نكنيد لبخند بزنند يا ژست غير طبيعي بگيرند. گروه را دور هم جمع كنيد و از فلاش براي تثبيت حركات استفاده كنيد. به همه بگوييد كه جمع شوند و لبخند بزندد و بيشتر از ۳ عكس نيز نگيريد، چرا كه نوجوانان كم طاقت هستند!
۶
چه بزرگ شدي!
[photographing-children-6]

كودكان به سرعت بزرگ مي‌شوند، پس مرتبا عكس گرفتن از آنها طبيعي است. اگر به قدري خوش شانس باشيد كه بتوانيد سر كلاس درس او حاضر شويد تا چند عكس ساده بگيريد، اين را با استفاده از لنزهاي تله فوتو و زوم كردن از راه دور انجام دهيد. زوم كنيد و يك عمق ميدان كم انتخاب كنيد كه ساير كودكان را تار كند (مثلا f/4 يا كمتر) و از زدن فلاش براي روشن نگه داشتن صورت نيز نترسيد؛ به خصوص در كلاس‌هاي تاريك.
ت
تنظيمات پيشنهادي

اگر با حجم قابل قبولي از نور مواجه هستيد سرعت شاتر را ۱/۱۲۵ انتخاب كنيد تا بتوانيد حركات را ثبت كنيد – اما اگر از سرعت كمتري استفاده كرديد فلاش را فراموش نكنيد. عمق ميدان كم موجب نگه داشتن فرد مورد نظر شما در فوكوس مي‌شود پس از عمق ميدان f/5 يا كمتر استفاده كنيد؛ البته به شرطي كه شرايط نوري اجازه اين كار را بدهد.
الف
ابزار پيشنهادي

از فلاش براي تثبيت حركات استفاده كنيد؛ يا فلاش دوربين يا يك فلاش جانبي قدرتمندتر. فلاش جانبي مي‌تواند در زماني كه سوژه دور از شما است يا يك عكس گروهي از كودكان مي‌گيريد مفيد باشد. مي‌توانيد از متعلقات ديگر مثل soft-box نيز استفاده كنيد كه نور فلاش را از يك نور شديد به يك نور ملايم تبديل كند. تك پايه (monopod) نيز براي مواقعي كه مي خواهيد سريع عمل كنيد و به اطراف جا به جا شويد، مفيد است.
ج
جمع‌بندي

كودكان مملو از شادي و نشاط هستند و همين كار كردن با آن ها را لذت بخش مي كند. با آنها دوست باشيد و رفاقت ايجاد كنيد و يك كودك را مجبور به گرفتن ژست خاص يا خنديدن نكنيد؛ اين كار آنها را خوشحال نخواهد كرد و اين قضيه در چهره‌هايشان مشخص خواهد بود. اين موارد را فراموش نكنيد: زمينه، لباس هايشان، موي آنها و نماي كلي، بايد شسته رفته باشد تا عكس با ارزشي توليد شود.

3

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.